Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Γράμμα του κρατούμενου Δημήτρη Κοπανά από τις Αγροτικές φυλακές Τίρυνθας

Αναδημοσίευση από: Indymedia - Athens

Στις 23-1-2012 συγκρατούμενός μου, παρέδωσε στην υπηρεσία της Αγροτικής φυλακής Τίρυνθας, διαμαρτυρία που είχαν υπογράψει 60 κρατούμενοι μαζί κι εγώ ο Δημήτρης Κοπανάς. Η διαμαρτυρία αναφερόταν σε κάποια ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζουμε ως κρατούμενοι στη φυλακή και δεν ξεχνάω ποτέ μα ποτέ, ότι δεν παύω να είμαι άνθρωπος και να έχω δικαιώματα, πρώτα απ’ όλα, και μετά κρατούμενος.
Η συγκεκριμένη διαμαρτυρία αναφερόταν στο θέμα της θέρμανσης, στην ποιότητα και ποσότητα του φαγητού, στο θέμα των αδειών, δηλαδή ότι μας κόβονται οι άδειες με διάφορες δικαιολογίες οι οποίες δεν στέκουνε πουθενά, στο θέμα των αναστολών, ότι υπογράφουμε αναστολή και περιμένουμε δύο μήνες να πάμε στο συμβούλιο κ.τ.λ.
Τονίζω ότι ήταν μια απλή διαμαρτυρία σε δυο κόλλες χαρτί οι οποίες δόθηκαν στην υπηρεσία της φυλακής. Μετά από μία ώρα η διευθύντρια της φυλακής Ευαγγελία Αικατερίνη φώναξε έναν-έναν τους κρατούμενους (έλληνες) οι οποίοι είχαν υπογράψει τη διαμαρτυρία μαζί και μένα.
Εμένα μου έλεγε πως έχει πάρα πολλά χρήματα και ότι θα μου δείξει τι θα μου κάνει και με απειλούσε ότι θα με στείλει πίσω στη φυλακή των Γρεβενών από όπου είχα έρθει. Της απάντησα ότι δεν έχω να φοβάμαι τίποτα για το λόγο ότι δεν έκανα κάποιο αδίκημα και κάποιο παράπτωμα. Να αναφέρω ότι μου έχει κοπεί η δεύτερη αίτηση άδειας κι αυτό το έχω δημοσιεύσει στο internet καθώς και το όνομα της διευθύντριας του καταστήματος.
Στη συνέχεια η διευθύντρια Ευαγγελία Αικατερίνη έβαλε στο πειθαρχείο δύο συγκρατούμενούς μου , χωρίς κάποιο λόγο, έτσι απλά. Μετά από δύο μέρες τους έβγαλε από το πειθαρχείο χωρίς να ξέρουν κι αυτοί για ποιο λόγο περάσανε δυο μέρες στο πειθαρχείο μέσα στο κρύο και στην υγρασία.
Την επόμενη μέρα, μας φώναξε η εισαγγελέας της φυλακής Κοκκόλη Κωνσταντίνα , η διευθύντρια Ευαγγελία Αικατερίνη και ο κοινωνικός λειτουργός Μαστοράκος Νικόλαος και μάθαμε ότι περνάμε πειθαρχικό, γιατί όπως μας είπανε, ασκήσαμε πίεση και φόβο στους υπόλοιπους συγκρατούμενους μας κι έτσι υπογράψανε τη διαμαρτυρία..Έτσι λέει η υπηρεσία της φυλακής . Εγώ και οι δύο συγκρατούμενοί μου είπαμε πως δεν ασκήσαμε σε κανέναν πίεση και φόβο, γιατί αυτό είναι εναντίον στην ιδεολογία μου και στις αρχές μου.
Η εισαγγελέας φώναξε τρεις ακόμα κρατούμενους στο συμβούλιο, τους ρώτησε και αρνηθήκανε ότι υπογράψανε κάτω από πίεση και φόβο. Η εισαγγελέας ρώτησε τη διευθύντρια: Υπάρχει έστω κι ένας κρατούμενος που θα τον φωνάξω εδώ και θα μου πει ότι υπέγραψε κάτω από πίεση; Η απάντηση της διευθύντριας ήταν :Όχι.
Η εισαγγελέας μας είπε να αποχωρήσουμε , όπως και κάναμε.
Στις 31-1-2012 είχα πάει στο συμβούλιο για την αναστολή μου χωρίς να έχω καμία ενημέρωση για το τι είχε γίνει στο πειθαρχικό. Η πλήρης κατάχρηση της εξουσίας που δίνει η χώρα μας και το κράτος μας έφτασε στο σημείο, ο γραμματέας της φυλακής να φύγει από τη φυλακή και να έρθει στα δικαστήρια στο Ναύπλιο έξω από την αίθουσα που περίμενα με τις χειροπέδες, να μου κάνει επίδοση το πειθαρχικό και μετά από πέντε λεπτά να μπω στο συμβούλιο με αποτέλεσμα να μου κοπεί η αναστολή μου εφ’ όσον έχω αποκτήσει πριν πέντε λεπτά πειθαρχικό εν ενεργεία.
Να πω ότι η ποινή μου, είναι πέντε χρόνια και 8 μήνες από τα οποία πρέπει να εκτίσω τα 2 χρόνια και 3 μήνες κι εγώ βρίσκομαι 4 χρόνια φυλακή.
Κλείνοντας θέλω να ρωτήσω τη διευθύντρια της φυλακής Ευαγγελία Αικατερίνη να μου εξηγήσει κι εμένα, σε τι παράπτωμα έπεσα και τιμωρήθηκα πειθαρχικά; Με αποτέλεσμα να μου κοπεί η αναστολή μου; Μετά από 4 χρόνια που είμαι φυλακή είδα που μπορεί να φτάσει η πλήρης εξουσία που σας δίνει η θέση σας. Και θέλω να μου πείτε, τι εξηγήσεις θα δώσω στην οικογένειά μου και στην 4 ετών κόρη μου, ότι επειδή εκφράστηκα ελεύθερα , και αναφέρομαι στην προηγούμενη δημοσίευση που έχω κάνει στο internet, τιμωρήθηκα;
Αν η ελευθερία λόγου και έκφρασης είναι παράπτωμα, σας ευχαριστώ πάρα πολύ!!!
Δημήτρης Κοπανάς
Αγροτική φυλακή Τίρυνθας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου