Δευτέρα 15 Αυγούστου 2011

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΣΤΕΛΝΕΙ 32ΧΡΟΝΟ ΠΡΩΗΝ ΧΡΗΣΤΗ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ

Αναδημοσίευση απο: www.tanea.gr

«Οι δικαστές βλέπουν ότι είμαι “καθαρός” αλλά μου λένε πήγαινε φυλακή»

«Η ελπίδα με κρατάει. Ονειρα δεν μπορώ να κάνω, έχοντας μπροστά μου τέσσερα χρόνια φυλακή. Η τελευταία απόφαση του Αρείου Πάγου ακυρώνει όλη την προσπάθειά μου. Οι δικαστές βλέπουν ότι είμαι πια "καθαρός", αλλά μου λένε πήγαινε φυλακή...».
Ο 32χρονος Κ.Ρ. είναι πρώην χρήστης ναρκωτικών. Τα τελευταία τριάμισι χρόνια έχει απεξαρτηθεί από τις ουσίες, ωστόσο τώρα καλείται να πληρώσει με την προσωπική του ελευθερία λάθη του παρελθόντος.
Ο 32χρονος είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση τεσσάρων ετών, χωρίς αναστολή, γιατί πριν από 13 χρόνια με την απειλή μαχαιριού έκλεψε ένα λάστιχο και μία ζάντα αυτοκινήτου. Το Πενταμελές Εφετείο Αθηνών είχε αναστείλει την εκτέλεση της ποινής του, επιτρέποντάς του να παραμείνει ελεύθερος, μέχρις ότου η υπόθεσή του κριθεί από τον Αρειο Πάγο. Στο μεταξύ, ο Κ.Ρ. προσπάθησε και κατάφερε να ξαναφτιάξει τη ζωή του, μένοντας μακριά από τα ναρκωτικά.
Οι ανώτατοι δικαστές όμως, ακολουθώντας κατά γράμμα τον νόμο, επικύρωσαν την καταδίκη του 32χρονου, γεγονός που ισοδυναμεί με την επιστροφή του στη φυλακή. «Τα χρόνια αυτά δούλευα, πήγα σχολεία, έμαθα αγγλικά και κομπιούτερ», λέει στα «ΝΕΑ» ο 32χρονος, θέλοντας να δείξει ότι είναι αντάξιος της «δεύτερης ευκαιρίας» που ζητά από την Πολιτεία.
«Ο δικαστής δικάζει με βάση το Σύνταγμα και τους νόμους. Δεν έχει πάει όμως ποτέ σε ένα πρόγραμμα απεξάρτησης να δει από κοντά τον αγώνα που κάνουν οι χρήστες. Και ο υπουργός Δικαιοσύνης πρέπει να πάει μία μέρα στο Αυτόφωρο να δει πώς αντιμετωπίζονται οι χρήστες, οι οποίοι λόγω της κατάστασής τους δεν μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους», συμπληρώνει. Αυτό που περιμένει τώρα είναι νομοθετική ρύθμιση - λύση, όχι μόνο για τον ίδιο, αλλά και για όσους βρίσκονται στην ίδια θέση με αυτόν. Δεν αποποιείται τις ευθύνες για εκείνα που έκανε, αλλά στέλνοντας το δικό του μήνυμα αντιτείνει ότι «εγώ έχω κάνει τη θεραπεία μου. Γιατί να πάω στη φυλακή; Να με αλλάξει σε τι; Εχω πάρει πια τις αποφάσεις μου και σταμάτησα να πίνω».
Η Μονάδα Απεξάρτησης 18ΑΝΩ με ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει τη δικαστική απόφαση «δείγμα αναλγησίας» θέτοντας το ερώτημα: «Δεν γνωρίζει το δικαστικό σώμα τι γίνεται στις φυλακές και πόσο μεγάλη διακίνηση ουσιών υπάρχει εκεί μέσα;».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου